steamworks shared что за папка
Steamworks shared что за папка
Ничего не появлялось, так и было
root
Большинство игр как были так и остались. А папка steamWorks shared создавалась и раньше с некоторыми играми (валв?)
Ничего не появлялось, так и было
root
Большинство игр как были так и остались. А папка steamWorks shared создавалась и раньше с некоторыми играми (валв?)
Кто подскажет что это и зачем стало появляться на аккаунте?
Раньше с каждой игрой скачивались библиотеки (directx и пр.), теперь они вынесены в отдельную (внешнюю) папку, единую для всех игр
у меня вопрос: а нахрена?)
Раньше с каждой игрой скачивались библиотеки (directx и пр.), теперь они вынесены в отдельную (внешнюю) папку, единую для всех игр
у меня вопрос: а нахрена?)
у меня вопрос: а нахрена?)
Now the first game you download that uses a particular version of a shared component will download and install it, just as before, although it is downloaded to a different place, but later games that need it will not download it or install it again, saving disk space, download capacity and time.
[GoogleTR]
Теперь первая загруженная вами игра, в которой используется определенная версия общего компонента, загрузит и установит ее, как и раньше, хотя она загружается в другое место, но в последующих играх, где она требуется, она не будет загружаться или устанавливаться снова, сохраняя дисковое пространство, объем загрузки и время.
это все очень интересно, но почему оно появилось в библиотеке(око сильно мозолит )?
Steamworks shared что за папка
I keep getting that there’s one game installed on my Steam’s installation folder, but there’s no game installed, if I delete the «common» folder, it get created again at steam’s startup.
of course. common is where all your main game files go, so it should always exist
Since you have your profile listed as private it’s impossible to say what of your games might be adding it, but it’s safe to say that if you have seen it reinstall itself, it’s part and parcel for the steam process.
Do you have workshop items?
You can’t use anothers steamworks shared folder.
Right click the game in your library and verify your game files.
It’s quite strange, I have this folder too since very recently. In the «common» folder I only have «Total War» games and I always play them with Mods from this series, but I never saw this «Steamworks Shared» folder before. Why did it appear lately?
For «steamworks shared» if you actually look in it, you realize this holds drivers when you download your games. Before the changed was made your drivers download with and in the game folder, called «_CommonRedist», what Steam did was have one spot to download your drivers, instead of having bunch copies of «_CommonRedist» in every game folder for newer games, this cuts back on storage being wasted on the end user, as well makes it easier on the end user to finding all the drivers needed to running the game in one location which is QoL.
— This makes it easier for end users to find all the drivers in one folder.
— This helps reduce wasted storage a little.
Yes you’re always going to have Steamworks shared folder, as it’s part of Steam, just like if you deleted common folder, userdata, whatever, it’s always going to be remade in it place if missing, as that the design of this.
For «steamworks shared» if you actually look in it, you realize this holds drivers when you download your games. Before the changed was made your drivers download with and in the game folder, called «_CommonRedist», what Steam did was have one spot to download your drivers, instead of having bunch copies of «_CommonRedist» in every game folder for newer games, this cuts back on storage being wasted on the end user, as well makes it easier on the end user to finding all the drivers needed to running the game in one location which is QoL.
— This makes it easier for end users to find all the drivers in one folder.
— This helps reduce wasted storage a little.
Yes you’re always going to have Steamworks shared folder, as it’s part of Steam, just like if you deleted common folder, userdata, whatever, it’s always going to be remade in it place if missing, as that the design of this.
For «steamworks shared» if you actually look in it, you realize this holds drivers when you download your games. Before the changed was made your drivers download with and in the game folder, called «_CommonRedist», what Steam did was have one spot to download your drivers, instead of having bunch copies of «_CommonRedist» in every game folder for newer games, this cuts back on storage being wasted on the end user, as well makes it easier on the end user to finding all the drivers needed to running the game in one location which is QoL.
— This makes it easier for end users to find all the drivers in one folder.
— This helps reduce wasted storage a little.
Yes you’re always going to have Steamworks shared folder, as it’s part of Steam, just like if you deleted common folder, userdata, whatever, it’s always going to be remade in it place if missing, as that the design of this.
Steamworks alaways going to be on the same drive you install Steam on, you can’t change this, nor select what drive you want it on.
Steamworks is not something to worry about, it’s where your drivers just goes that’s about it, there nothing to go on about it really, that like complaining why Windows updates download files on same drive that you install windows OS on, that just how it is.
Что такое Steamworks Common Redistributable
В Steam с недавнего времени появился новый элемент под названием Steamworks Common Redistributable. Что это за программа, как ее скрыть или удалить из библиотеки клиента, а также ответы на другие вопросы вы сможете узнать из нашей статьи.
Для чего нужен SCR
Steamworks Common Redistributable размещается в библиотеке клиента, во вкладке «Игры» либо «Инструменты». Активируется при инсталляции обновлений либо во время проверки уже установленных файлов.
Представляет собой вспомогательную утилиту от Steam, предназначенную для объединения общих файлов и папок.
Для запуска и стабильной работы в системе Windows большинства сложных игр, необходим набор вспомогательных библиотек. Обычно они входят в состав наиболее распространенных и важных пакетов.
Например, PhysX, Microsoft Visual C++, OpenAL, DirectX, XNA, dotNET.
Ранее для каждой игры нужно было отдельно устанавливать эти пакеты. Создание одинаковых дублей засоряло свободное место на диске. Отдельное обновление вложенных элементов провоцировало перегрузку игорного сервера. Чтобы упростить процесс, разработчики вынесли в отдельную директорию распространяемые пакеты. Затем они создали инструмент, который ею управляет.
Теперь при запуске игры Steamworks Common Redistributable подтягивает необходимые для нее библиотеки из общей директории.
С появлением утилиты SCR разработчикам стало легче прорабатывать сценарии установки. Пользователи также определили преимущества пакета Steamworks:
Как обновить Steamworks Common Redistributable
У пользователей программы иногда возникает вопрос, почему она постоянно обновляется? Ответ простой – в папке Steam расположены все данные по распространяемым пакетам, поэтому любое их обновление запускает SCR.
Иногда случается, что процесс висит длительное время, не прогрессирует и не приходит к логическому завершению.
Тогда следует выполнить следующий алгоритм действий:
Если ничего не помогло, воспользуйтесь более радикальным методом: полной переустановкой игры и клиента.
Когда постоянное обновление просто висит, но при этом все функции работают, можно просто проигнорировать это проблему. Но если присутствуют технические сбои процесса, следует незамедлительно связаться с технической поддержкой Steam.
Как скрыть программу
Некоторых пользователей раздражает постоянное мелькание перед глазами данного инструмента. Это можно легко исправить, скрыв утилиту и оставив ее работать в фоновом режиме.
Следует открыть меню библиотеки. Затем в инструментах SCR кликнуть на пункт «Изменить». Потом нужно поставить галочку возле функции «Скрыть игру из библиотеки». Как видите, ничего сложного нет.
Удаление Steamworks Common Redistributable
SCR – это системный инструмент, от которого зависит процесс игры. Ее не рекомендовано удалять из компьютера, поскольку это может спровоцировать сбои в работе связанных с нею программ. Впоследствии системе может быть отказано в доступе к каким-то функциям.
Но не стоит переживать, если какие-то компоненты из папки будут удалены по неосторожности. Их легко можно восстановить при плановом обновлении.
Заключение
Разработанный инструмент Steamworks Common Redistributable облегчил и ускорил запуск игр. Также он позволил экономить пространство на жестком диске. Поэтому его не рекомендуется удалять из компьютера. Можно просто скрыть данную опцию, чтобы она работала в фоновом режиме.
Работаем с SteamWorks. Часть 1
SteamWorks — это интерфейс, который обеспечивает разработку и публикацию инструментов для разработчиков игр. Он предоставляет возможность интеграции с клиентом Steam, интеграция с комьюнити, добавлять и редактировать достижения для игр и многое другое.
На данный момент доступ к SteamWorks можно получить если вы являетесь «гейм студией» и хотите распространять свое приложение в steam или через сервис Steam Greenlight, тем самым став партнером steam. Подробности здесь. Open SteamWorks это открытая реализация Steam api (дизассемблированная версия библиотек steam.)
“Open SteamWorks designed for people who know, what they do” — Ryan Stecker. Так автор открытой версии ответил на вопрос (не мой) о наличии дополнительной документации, вся документация которая есть в наличии, является комментариями в исходных кодах. Загрузить последнюю версию Open SteamWorks можно с сайта.
Я буду использовать Visual Studio, если у вас есть под рукой mingw, можете использовать его. Приступим к созданию консольного приложения (вы можете использовать пример test platform из open steamworks).
Подключаем необходимые заголовочные файлы.
Подключаем необходимые библиотеки для компиляции нашего приложения.
Получаем базу Steam с 12 версией интерфейса.
В дизассемблированном виде это компилируется как поиск в реестре пути до стима и подключение к нему.
Проверяем смогли ли мы получить базу.
Создаем пайпу для взаимодействия.
Подключаемся к глобальному пользователю (запущенный стим).
Проверка подключения к глобальному пользователю.
Получаем доступ к api v 12 интерфейса пользователя.
Получаем доступ к api v.13 и v. 1 интерфейса друзей.
Предостерегаю тех, кто будет использовать интерфейсы IClient (IClientUtils, IClientFriends, и т. д.), все эти интерфейсы перестают работать сразу после глобального обновления steam, ваше приложение будет выдавать ошибки, используйте ISteam (стабильный) изложенный выше, если очень нужно использовать функции из IClient интерфейсов, а такое иногда случается, скопируйте все важные DLL файлы для вашего приложения (можно посмотреть в таблице импорта) и держите в папке с вашим приложением.
Теперь мы попробуем сделать самую простую вещь, поменять статус в стиме. (api для смены статуса доступна в первой версии интерфейса)
Компилируем, запускаем и теперь мы имеем статус спит в стиме.
Получаем количество друзей.
Перебираем наших друзей, получаем структуру SteamID(64bits) текущего друга по индексу, проверяем статус текущего друга, если равняется статусу онлайн и имя друга Crey, отсылаем ему сообщение.
Думаю теперь все понимают, что при помощи SteamWorks можно легко написать trade бота, для обмена вещей по «заданному курсу» и много чего интересного.
В следующих частях мы рассмотрим работу с IScreenshots, IUserstats(achievements), callbacks и возможно дело дойдет до написания бота.
Steamworks shared что за папка
Dont delete it. Its necessary.
Before, every game you downloaded came with their own set of Redistributables, DirectX, certain drivers and libraries needed for the game to run.
Often it was stuff you already had on your PC but the game still downloaded all of it when you installed it.
NOW, Steam has changed it so you have one automatic Redistributables directory in your library and if a new game install needs any of those files it installs from there.
Saves you a lot of download size and installation space, especially if you have a lot of games.
So dont delete it, if a game needs those files Steam will just automatically reinstall them.
Just leave them alone.
I argue they should be placed in «Tools» to avoid this.
Updates to shared installer content will now be listed under “Steamworks Common Redistributables”
I argue they should be placed in «Tools» to avoid this.
they are already placed in tools but also in library in a forced tools category.
that will probably be changed sooner or later. for now this works and makes people actually aware of that something like this exists.
They do need to hide this from your main library. on a Steam Link or in BIg Picture mode on your desktop, it’s utterly useless to have this show up as an item you can launch. at least let us right click it, go into Set Category and hide it like any other game. hidden installed games still get updated, etc.
Wait and see if they hide it when the Library update beta goes live.
they are required pre-requisite installers(dx/vc/b and other runtimes) by many games.
deleting them would just make them reappear the next time you install a game.
Let me ask something. Where is that «tool» automatically installed as location / path? Steam’s main folder or my library’s folder? I am not asking the content location, I know it resides in «Main Steam folder\Steamworks Shared\_CommonRedist» location but no idea where the «tool» is itself placed in.
And my last question, are that tools removable from Windows Control Panel uninstall list called Apps & Features (aka Add/Remove Programs or Programs &Features in older Windows versions) just like traditional normal programs?
It seems Valve is trying to get rid of that annoying «0 kb game updates» mess by pushing a mandatory tool called «Steamworks Common Redistributables»?
It seems Valve is trying to get rid of that annoying «0 kb game updates» mess by pushing a mandatory tool called «Steamworks Common Redistributables»?
The shader pre-caching updates are not the same as the common redists. So no, it isn’t them trying to hide that.
they are required pre-requisite installers(dx/vc/b and other runtimes) by many games.
deleting them would just make them reappear the next time you install a game.
Let me ask something. Where is that «tool» automatically installed as location / path? Steam’s main folder or my library’s folder? I am not asking the content location, I know it resides in «Main Steam folder\Steamworks Shared\_CommonRedist» location but no idea where the «tool» is itself placed in.
And my last question, are that tools removable from Windows Control Panel uninstall list called Apps & Features (aka Add/Remove Programs or Programs &Features in older Windows versions) just like traditional normal programs?
It seems Valve is trying to get rid of that annoying «0 kb game updates» mess by pushing a mandatory tool called «Steamworks Common Redistributables»?
there is no tool, it is just listed in Steam as one.
it is a simple depot of installers for pre-requisities that games can and will require on their first start.
before this every game would ship their own installers, resulting in that when you install 90 games, you have 90 times the directx installer on your drive. doesn’t make much sense.
it made so less sense that people made cleanup tools for these files:
https://github.com/jonathanlermitage/tikione-steam-cleaner
https://github.com/Codeusa/SteamCleaner
what Steam does now does takes care of this issue and 3rd party tools are no longer required.
no, the steamworks shared redistributables dont get a registry entry to make them removable via windows because that would make no sense.
0byte updates have multiple reasons, a game switching to steamworks shared redistributables is just one event that causes a 0 byte update and again there is no tool, it is just classified within Steam under tools.
It seems Valve is trying to get rid of that annoying «0 kb game updates» mess by pushing a mandatory tool called «Steamworks Common Redistributables»?
The shader pre-caching updates are not the same as the common redists. So no, it isn’t them trying to hide that.
I just meant Common Redistributables by meaning above. Game specific «real» updates are seperated and not the subject of that topic.
Also I do not have any Shader Pre-Caching games, though.
Let me ask something. Where is that «tool» automatically installed as location / path? Steam’s main folder or my library’s folder? I am not asking the content location, I know it resides in «Main Steam folder\Steamworks Shared\_CommonRedist» location but no idea where the «tool» is itself placed in.
And my last question, are that tools removable from Windows Control Panel uninstall list called Apps & Features (aka Add/Remove Programs or Programs &Features in older Windows versions) just like traditional normal programs?
It seems Valve is trying to get rid of that annoying «0 kb game updates» mess by pushing a mandatory tool called «Steamworks Common Redistributables»?
there is no tool, it is just listed in Steam as one.
it is a simple depot of installers for pre-requisities that games can and will require on their first start.
before this every game would ship their own installers, resulting in that when you install 90 games, you have 90 times the directx installer on your drive. doesn’t make much sense.
it made so less sense that people made cleanup tools for these files:
https://github.com/jonathanlermitage/tikione-steam-cleaner
https://github.com/Codeusa/SteamCleaner
what Steam does now does takes care of this issue and 3rd party tools are no longer required.
no, the steamworks shared redistributables dont get a registry entry to make them removable via windows because that would make no sense.
0byte updates have multiple reasons, a game switching to steamworks shared redistributables is just one event that causes a 0 byte update and again there is no tool, it is just classified within Steam under tools.
Thanks for the nice answer friend. It clarified most of the things that I was aware of, and some of them were partially unclear.
I understood that there is no tool installed in fact and it behaves like a feature shortcut on Steam UI which points and downloads required redist setup files to main SteamWorks Shared\_CommonRedist folder. Just a shortcut of feature listed on UI unlike other installable «tools» in tools section. That’s why it has no entry in Windows Control Panel’s uninstall section. Correct?
Meanwhile, I found a bug about this feature is not working perfect that Steam Client is NOT fully clearing the space of individual games’ «_CommonRedist» folders after downloading same redist content to correct «Steamworks Shared\_CommonRedist» folder.
Do you have any clue about it?
I just recommend everyone to check their games’ _CommonRedist folders might still be using space.