synergy dedicated server что это
Synergy — программный IP-KVM, который смог
Вступление
В первую очередь надо сказать, что этот продукт уже фигурировал на ресурсах ТМ в этой статье от 2008 года. Однако по прошествии примерно 7 лет картинки потерялись и материал кажется несколько устаревшим.
Этой же публикацией я постараюсь обновить краткий мануал, раскрыть некоторые моменты, оставшиеся «за кадром», да и просто популяризовать отличное решение, которое незаслуженно страдает от недостатка внимания.
Я не случайно сказал, что проект мог бы быть известен куда более широко, вся история его развития напоминает лоскутное одеяло и кажется заслужвающей краткого изложения:
В 1996 году инженеры Cosmo Software Ричард Ли и Адам Федер решают проблему одновременной работы со станциями Irix и Windows, но руководство отказывается выделять внутреннюю разработку в отдельный продукт. Такая недальновидность оказалась симптоматичной и через некоторое время компания закрылась.
Но удачное решение продолжило свою жизнь, хотя к 2006 году оказалось в замороженном состоянии. С целью устранения багов и дальнейшего развития, в 2009 году Сорин Сбарнэ форкнул проект в Synergy+, куда позже влился Ник Болтон, который провел слияние Synergy+ с материнской веткой и в данный момент является CEO Synergy Si, занимаясь проектом уже на постоянной основе.
Что это такое?
Итак, Synergy — это программный KVM (network-based), который позволяет объединить управление двумя и более ПК в одном комплекте мышь-клавиатура. Предельно просто принцип работы отражен на заглавной картинке офицального сайта:
Пользователь просто передвигает мышь к краю экрана (либо углу, либо жмет на заданную комбинацию клавиш) и курсор чудесным образом появляется на другом мониторе, подключенном к совершенно другому ПК. Курсор можно не только перемещать, но еще и перетягивать файлы с одного ПК на другой. Круто, да?
Естественно, это требует от ПО определенного уровня отзывчивости и совместимости, поэтому для разработки используется C/C++.
Есть версии для Windows, Linux, Mac OS X, на GitHub есть даже порты для Android, Haiku и иных ОС.
Где взять?
Повторюсь, ПО готово к использованию в любой распространенной ОС, я же буду продолжать знакомство в контексте использования debian-like дистрибутива. Итак, сегодня в репозиториях Debian находится несколько устаревшая версия 1.4.16, которую не удастся использовать с актуальными на сегодняшний день 1.7.x / 1.8.x из-за смены протокола, потому воспользуемся одним из вариантов:
— Скачать (купив лицензию) с официального сайта — synergy-project.org
— Скачать доступные без регистрации ночные сборки — synergy-project.org/nightly
— Скачать и собрать своим руками, взяв код на GitHub — github.com/synergy
Для ознакомления удобней всего взять одну из ночных сборок ветки «stable». Шаг установки позволю себе пропустить, так как никаких подводных камней здесь нет.
Как пользоваться
Все достаточно просто, окно приветствия при первом запуске сразу предложит нам выбрать роль текущего ПК — сервер (с клавиатурой и мышью) или клиент (без оных):
Далее предложено будет настроить шифрование и пароль, но для домашней сети я отключил его.
И, наконец, определяем расположение ПК друг относительно друга в пространстве, например:
Все готово! Теперь остается только нажать «Start» и сервер войдет в режим ожидания подключений:
Для клиента, скорее всего, никаких настроек производить не потребуется, достаточно будет в таком же окне указать IP сервера и нажать на «Start».
А еще для настройки можно воспользоваться утилитой QuickSynergy, которая предельно проста и вполне достаточна для начальной настройки.
Хорошо, как это будет выглядеть?
Вот наиболее наглядная демонстрация использования Synergy, что мне довелось наблюдать:
… но и оно несколько неполное, ведь есть еще drag-n-drop перемещение файлов!
Надо ли платить?
Не обязательно. Продукт выпускается под GPL второй редакции, так что пользоваться им «как есть» вы можете совершенно бесплатно, а для желающих помочь разработке или получить некоторый дополнительный сервис предусмотрены следующие варианты лицензирования:
— Базовая лицензия (10$ на момент написания статьи) подразумевает поддержку со стороны разработчиков, если речь идет о каком-то сильно индивидуальном баге.
— Профессиональная лицензия (29$ на момент написания статьи) включает в себя SSL и прямую телефонную поддержку от разработчиков.
Есть еще Enterprise-версия, которая включает в себя работу разработчиков над фичами, которые запросит именно Ваша компания, она начинается для тех, кто разворачивает Synergy на парке из 100 и более машин.
Личные впечатления
— Воткнув мышь и клавиатуру в Raspberry Pi 2, работающий круглосуточно, я полностью отказался от них на основном ПК и медиа-приставке. А это 1 комплект устройств ввода вместо 3, что очень экономит место.
— Удивительная отзывчивость! Играть на ПК-клиенте в заведомо требовательные к скорости реакции игры (CS, Dota) вполне комфортно, какую-либо задержку ввода мне уловить не удалось.
— Возможность использовать на любой ОС «большой тройки». Лично мне не довелось испробовать Synergy на Mac, но связка Linux — Windows в любом порядке работала без нареканий.
И в заключение хочу добавить, что результатом запуска Synergy для «посмотреть, что это такое» стала полная реорганизация подхода к работе с ПК внутри квартиры и горячее желание помочь разработчикам, что и вылилось в эту статью. Наверное, это лучшая оценка, которую может озвучить пользователь.
Synergy dedicated server что это
Listen servers are servers that are built into your game. These are the most simple to set up, and should be used for most purposes.
STEP 1: Port Forwarding
In order to allow other players across the web to connect to your server, you need to forward the port that Source uses. This can be an easy or very hard task, depending on the model and brand of your router. In most cases, this will be quite an easy task. I do not recommend downloading software to forward ports for you, as these programs are usually malicious.
Portforward.com has a database of many models and makes of routers, find yours, and read the default guide on how to forward ports.
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
The port you will need forwarded is 27015 TCP/UDP.
STEP 2: Setting Up the Server
This is the easy part. To set up your listen server, launch your game, and click Create Server. Se;ect the map that you want to start on, set the server name and password (password not required), select how many player slots that you want, make sure Type is set to Internet, and click OK. The server will create, and you will be good to go!
Dedicated servers are what will be used for 24/7 servers, or special events, as they are much more stable than listen servers, and can be run while Steam and your game is not running.
STEP 1: Port Forwarding
Refer to the port forwarding guide on the listen server section.
STEP 2: Setting Up the Server
Dedicated servers are much harder to set up than listen servers, but they can be run without Steam or Synergy running.
The dedicated server app comes with Synergy when you install it. To find it, right click on Synergy in your steam library, click properties, go to the local files tab, and click «Browse local files. «. This will open your Synergy folder. srcds.exe is what we will use for the dedicated server. To run srcds, you will need to create a batch file. To do this, right click in your Synergy folder, and create a new text document. Edit this document, and change the contents to this:
If you want to change the name of your server, add a +hostname «NAME» to the document.
If you want to set a password, add a +sv_password «PASSWORD» to the document.
If you want to change the max player slots, add a +maxplayers X to the document, where X is the number of player slots you want your server to have.
Synergy
Documentation: Dedicated Servers
Server Installation
All you need to do is follow the instructions below, and you should have your server up and running in no time! (provided you have a decent downloadload rate). This documentation is targeted towards the Windows platform.
Note: Do not use force_install_dir unless you know what you’re doing (see Serach Paths below)
If you wish to download more games for your server, please refer to the Steam AppID List.
Vist Synergy’s Store page or Synergy’s in-game GameList for a compressive list of officially supported games.
By default: after the games finish downloading, they will reside within \steamapps\common\
Example Server Install Commands
It is strongly recommended to install Synergy in the default location to minimize potential errors and minimize setup time.
Synergy Dedicated Servers assume both Steam and SourceMod games will be in Synergy’s parent directory. If this is not the case, (e.g. overriding the install directory via force_install_dir) then -includepath must be added as a srcds launch paramater. Note that this is different from Synergy’s pre-SteamPipe setup (mid 2013)
Example default directory structure
steammapps\common\Synergy (I am here!) steamapps\common\ (I’ll look in here for mounted games!)
Example overridden directory structure via -includepath «.»
steammapps\common\Synergy (I am here!) steamapps\common\Synergy (I’ll instead look in here for mounted games!) Review SteamContent.manifest located in /synergy for details on folder and path names that Synergy uses to search for. Example, Synergy looks for ../Half-Life 2/hl2 for Half-Life 2 content.
Synergy is not a stand-alone mod and is dependent on Half-Life 2 content to launch. If you have Synergy installed in a non-default location you must edit «Loose files» section in gameinfo.txt to the correct path to Half-Life 2/hl2
Synergy must know what games need to be mounted, add the game tags to your «mount.cache» file (which exists in the «Synergy\synergy» directory, create it if it does not exist).
Third-Party Server Providers
Depending on how providers set up their server environments, most of them may need to add -includepath as a srcds.exe launch parameter to correct the search path that Synergy uses to try to find games to mount.
This is fine however, by default Synergy searches for games in its parent directory. This is not viable due to it being outside of the client’s root directory.
This forces Synergy to search it’s own root directory for mountable games (how it worked before SteamCMD)
Now your client can mount any games within the Synergy root installation directory, and have access to the files they’re mounting.
Synergy dedicated server что это
Synergy
I want to play HL2 coop with Synergy, downloaded the mod, and the dedicated server. When I clicking on dedicated server, it don’t do anything, my avatar change to green for 3 sec, and turn blue again. I watched already 500 youtube videos, and 500 tutorial, but don’t work, it’s reeeaallllly annoying.
There’s probably a multitude of ways to accomplish this, but this seems to work well.
First make sure you forward the proper port and/or allow access through your firewall for the port you’ve assigned or your friends won’t be able to connect to your server. With all the reading / watching you’ve done I’m sure this has been done already?
Also, you’ll need to disable (uncheck) the ‘Secure (Valve Anti-Cheat)’ checkbox for now.
I think this should do it for you, but I’m not an ‘expert’ on running a server. If any of this is incorrect I would hope someone else would jump in and correct me.
Synergy dedicated server что это
I have downloaded the Synergy Dedicated Server from Steam, however, when I open the server settings before launching it, I cannot choose any maps other than those that come with Synergy. I cannot find any Half-Life maps from HL2, Ep.1, Ep2, HL1:Source, etc, and I’m wondering if anyone can offer some advice.
Any assistance would be greatly appreciated.
EDIT: It appears as though I can’t launch the server, either. I’ve got my ports forwarded, Synergy, HL2 and it’s expansions downloaded, but the server will not start. Any other requirements?
The Synergy Dedicated Server Tool is deprecated, the DS files are included in with the normal game client download.
Non-Synergy maps do not show in the SRCDS GUI, you’d have to change the map after the server loads. If you’re planning to host this server long-term I’d recommend running in -console mode and use cmdline parameter to control what you want to do.
The Synergy Dedicated Server Tool is deprecated, the DS files are included in with the normal game client download.
Non-Synergy maps do not show in the SRCDS GUI, you’d have to change the map after the server loads. If you’re planning to host this server long-term I’d recommend running in -console mode and use cmdline parameter to control what you want to do.
While this downloads 90% slower in SteamCMD than it would in Steam, I had might as well post this.
The download finishes, but when I open up the Synergy file, it seems as though some files are missing, multiple, actually, comparing it to my own Synergy file in Steam, including the mount.cache file which was quite obvious. Am I doing something wrong? (I have validated it, according to SteamCMD no files are missing.)
Sorry for the message spam.
These are only in the \synergy folder.
Would this happen to be an indication of anything?
If not, I am completely clueless as to what the problem is. Hopefully someone can point me in the right direction.
That’s fine, those files are created by the game and are not included in the download.
Start your server with the -console parameter, and tell me if that changes anything. In case you didn’t know, Synergy looks for all of the games to mount in the directory above /Synergy. If you did not use force_install_dir for any of the game’s install/downloads in SteamCMD then this should be fine.
If you’re not getting any error dialogs with useful information then look in your Steam install directory for the crash dump files (crash_srcds.exe_*.dmp) in Steam/dumps folder and send a few those to synergymod@gmail and I’ll take a look.
I’ll do so, however, just yesterday, courtesy of excessive blue screens and computer freezes in the days before, I’ve had to wipe my disk. It may take a day or two to re-download what needs to be downloaded with a wonderful upload speed, but terrible download speed. (Gotta love Comcast.)
I’ll get Synergy’s files downloaded again ASAP and get back to you afterwards.
The random glitches, such as walls not loading until you’re near them, NPC’s turning invisible, sudden crashes (this mod is rather unstable. ), etc, I can live with that. They are rare on a dedicated server, I’ve managed to figure out.