you must have valid objects selected 3d max что делать

You must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Ребята, всем доброго времени! Вот с такой ошибкой столкнулся вчера «Error code: 1603» при установке 3ds max 2020.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Может кому-то будет полезно.

После долгих выяснений, решение которое я нашел и которое помогло в моем случае:

1) Открываем services.msc через команду выполнить.

2) Находим в списке сервисов «autodesk desktop licensing service», далее смотрим, остановлен он или нет.

3) Если остановлен, открываем свойства и ставим тип запуска «Автоматический», после чего нажимаем запустить.

4) Если сервис не стартует идем по этому пути «C:\ProgramData\Autodesk\AdskLicensingService» и находим файл AdskLicensingService.

5) Открываем его блокнотом и смотрим пустой он или нет.

6) Скорее всего файл пустой, тогда прописываем в него такую строчку: <"Addr":"127.0.0.1:63467","AutoPickFreePort":true>.

7) После этого возвращаемся в наш сервис и снова запускаем как на инструкции\изображении.

8) После того как сервис запустится, мы спокойно ставим установку и идем пить кофе!

Источник

You Must Have Valid Objects Selected Render Error Message Fix 3D Max

Загрузил: Fawzi Academy

Длительность: 39 сек

You Must Have Valid Objects Selected 3D Max Рендерим Выделенный Объект

Уроки 3Ds Max от Ильи Изотова

You Must Have Valid Objects Selected 3D Max 2021

Vray Fast Render Settings In 3Ds Max How To Reduce The Render Time In 3Dsmax Using V Ray 5 Qa 3

3Ds Max Animation Camera Path

How To Fix Vray Black Render Screen In 3Ds Max

You Must Have Valid Object Selected Message In Vray During The Render

Modern House Modeling Tutorial In 3Ds Max 3D Max Full Exterior Modeling Tutorial

V Ray 5 Animation Settings No Moving Objects Fast Render Times

3Dmax L Vray Interior Design Livingroom Lec2

Fix 3Ds Max Invalid Flyout Button Id

Model Columns With Lofting Command 3Ds Max

V Ray Render Settings Explained Learn It Once And For All

Sketchup Corona 5 3Dsmax Interior Rendering 3 Scandinavian Living Room

Material Editor Explained Compact Vs Slate 3Ds Max 2020 V Ray 5

How To Apply Material In 3Ds Max 2009

False Ceiling Modeling And Lighting Part1 Hindi Tutorials

Love Is Gone Slander Cover

Feruza Seni Soymeli Dalmi Klip Skacat

X1000 Бассы Ghostemane Mercury

Монеточка Чайлдфри Slowed

Магомед Керимов Все Песни

Омадам Ман Майхона

Dynamite Joe Max Drop It

Brandi Carlile Broken Horses

Joe Dassin Et Si Tu N Existais Pas 1975

Over And Over And Over

Enya Caribbean Blue

Наши За Границей Лейкин Слушать

Кристина Си Новогодняя

Free Pussykiller X Exce Lighty Type Beat 2021 Бесплатный Бит

Гача Лайф Батл Бывших

Сборник Хитов 2021

Dj Khaled Type Beat 2020

В Год И 3 Месяца Как Они Всё Понимают In A Year And 3 Months How Do They Understand Everything

Ice Bound Codex Vs E M P Blockman Go Buildandshoot Bgtube

Hunting Bigfoot Soloing The Isle Of Siptah Conan Exiles Ep5

Вячеслав Ященко Планы Которые Мы Выполнили

You Must Have Valid Objects Selected Render Error Message Fix 3D Max

Руки Несчастья Гача Лайф На Русском Мини Фильм Glmm Gacha Any Гача Аня

Lil Pretty Our Song Prod Lil Pretty

Unlucky A Short Narrative

The Arts Of Tattooing And Piercing

Rich The Kid X 6Ix9Ine Plug Walk Remix

Sering Bertengkar Dalam Rumah Tangga Dengarkan Ayat Ini Ayat Penghancur Sihir Tafriq

Put U Donjem Taoru Aleksandarrankovic

Number Daar Meri Dulhan Nikalo Funny New Top Funny Must Watch Top New Comedy Video 2020 You Tv

Usher Yeah Lotten Remix 8D

Prototype Biohazard Bundle Ps4 Unboxing Overview

Zaine Griff Take All Of Me From His 6Th Album Mood Swings

Metallica The Unforgiven Cover Violet Orlandi Ft Skar Productions Oldskulenerd Reaction

Iceland Volcano Update Hard Facts About Where We Build Our Houses

Источник

You must have valid objects selected 3d max что делать

Здравствуйте. Хочу поделиться очень простым, но на мой взгляд полезным приёмом.

Итак задача: у нас несколько объектов, которые когда-то были инстансами или они полностью идентичны по сетки, но они уникальны каждым сам по себе. Нам нужно сделать из них инстансы. Если их не много то как правило раньше я просто копировал один объект как инстанс и расставлял заново. Но что делать когда их много или ОЧЕНЬ много. Из примеры можно привести столбы освещения в экстерьере микрорайона.

Что нам надо. Выбираем один объект как оригинал, далее идём в Track View – Curve Editor это панель для анимации.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

В левой части панели видим название нашего объекта. Нам нужна строчка Object (Editable Poly).

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Наживаем на ней правой кнопкой мыши. В появившемся меню выбираем copy.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Теперь в сцене выбираем все объекты, которые мы хотим сделать инстансы. Можно руками, можно через Edit/Select by.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Опять возвращаемся в Track View – Curve Editor. В левой части панели все выделенные объекты. В строке поиска внизу начинаем вбивать Object (Editable Poly). Во всех объектах должна выделиться синим эта строчка.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Опять нажимаем по любой выделенной синим строчки Object (Editable Poly) правой кнопкой мыши. И в появившемся меню выбираем Paste.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Появляется ещё одно окошко, где мы выбираем естественно Instance.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Вот и готово все объекты у нас инстансы.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

В принципе таким способом можно заменять геометрию использую пивоты других объектов.

Комментарии (25)

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Все скрипты используют базовый функционал 3д Макса. Чем больше от них зависишь, тем тяжелее переход на новую версию. Особенно, если используешь «народные» лицензии.
При загрузке 3д Макса прогружаются все скрипты и плагины. И чем их больше, тем дольше загрузка.
Любой скрипт потенциальная причина для вылета в самом неожиданном месте.
Производители скриптов и плагинов, которые не сыскали огромную популярность и не приносят большой доход, легко прекращают поддержку.

Лично мне этих минусов достаточно, чтобы использовать по максимуму стандартный функционал, который есть из коробки. Пусть на пару кликов дольше. Тем более, что подобное необходимо крайне редко.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Блендак за счёт этого живет)))
Хз кстати на сколько именно скрипты замедляют загрузку макса. Плагины да, а вот скрипты.
Большинство скриптов же просто проходят по тем же менюшкам, что и человек только через код и быстрее.

Ну как говориться каждому своё. Я бы в любом случае написал код (возможно, на те же завязки на wire param), если бы этот код уже кто-то не написал

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

«Все скрипты используют базовый функционал 3д Макса».
Смелое заявление 🙂
Смотря что вы имеете в виду. Если то, что все скрипты банально запускают процедуры макса, которые можно запустить и без них через интерфейс, то нет. Это делают только самые примитивные скрипты, которые и экономят вам не больше «пары кликов».

С плагинами история совсем другая. Они грузятся при старте макса (в отличие от большинства скриптов), они могут оставаться в сцене и выдавать missing при открытии без плагина, и они требуют рекомпиляции под новую версию макса, а это означает ожидание их обновления, и «народные» версии разумеется все усугубляют.
Но и возможности там другие. Мы все так или иначе зависим от набора плагинов, будь то корона или форест пак. Набор плагинов лучше сокращать, чем наращивать. И лучше покупать и использовать бесплатные версии, чем ломаные. А вот от скриптофобии в принципе толку мало.
Я понимаю ваши аргументы и со многим согласен, но вы чересчур категоричны.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

«При загрузке 3д Макса прогружаются все скрипты и плагины. И чем их больше, тем дольше загрузка.»
Это на 100% не соответствует действительности.

Если вы откроете Plug-In Manager то увидите, что 80% плагинов используют отложенный старт и вообще не загружаются на старте макса, соответственно никак на скорость запуска не влияют. Такие плагины подгружаются по факту первого обращения.

А можете привести пример скрипта в автозагрузке, который хоть на секунду замедляет старт макса?

зы.
Plug-in DLL Defer Loading
A defer loaded plug-in DLL will not be loaded into memory until required by 3ds Max for the first time. Deferring a plug-in is a useful technique for improving the start-up time and reducing the memory footprint of 3ds Max. This is why 3ds Max uses automatic defer loading system. If a plug-in DLL is deferred, it should not impact the user experience.

Источник

Use Autodesk 3ds Max to prepare 3D content for Dynamics 365 Guides or for mixed-reality components included in apps created with Power Apps

When preparing CAD files for Microsoft Dynamics 365 Guides or for mixed-reality components included in apps created with Power Apps, you can run into numerous performance and quality roadblocks that prevent a smooth transition from CAD to real time. The 3ds Max program is a digital content creation (DCC) suite that has a unique ability to bridge parametric models and real-time polygon modeling. This tutorial demonstrates how to use the 3ds Max conversion and optimization capabilities to prepare 3D CAD models for use in mixed reality.

This document is created strictly for informative purposes to demonstrate how Autodesk 3ds Max works with Dynamics 365 Guides and Power Apps. Your use of third-party applications is subject to terms between you and the third party. Microsoft Corporation is not affiliated with, is not a partner to, and does not endorse or sponsor Autodesk or any of Autodesk’s products. There are other content-creation apps you can use to prepare your 3D models.

What is Autodesk 3ds Max?

Autodesk 3ds Max is 3D modeling and rendering software for design visualization, games, and animations. Read more about Autodesk 3ds Max.

Import a file into 3ds Max

Open a new scene in 3ds Max, and then on the File menu, select Import > Import to import your 3D model.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Check the import options to ensure the scene will be imported as expected. Import settings might differ depending on the type of file you import. You can usually keep the default values, with the following exceptions:

Set Hierarchy Mode to Flattened.

Set Mesh Resolution somewhere between –6 and –10.

If your model is imported sideways, import it again with Up Axis set to Y-Up.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Optimize a 3D model

If the polygon count is too high (see Performance targets), the model won’t perform well in mixed-reality apps. To improve performance, you can optimize the 3D model by reducing the polygon count. To see the polygon count, first set up the viewport to show polygon statistics.

Show polygon statistics

To view the number of polygons in your scene, select + in the upper-left corner of any viewport window to open the Configure Viewports options.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

In the Viewport Configuration screen, select the Statistics tab.

Under Setup, select the Polygon Count check box, and then select the Total + Selection option. Under Application, select the Show Statistics in Active View check box. When you’re done, select OK.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

You’ll see the total polygon count of your model and the total polygon count of any objects that you’ve selected.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Add an Edit Poly modifier

Adding an Edit Poly modifier helps eliminate shading issues that occur during modification. To add an Edit Poly modifier:

Select all parts of your 3D model, and then apply the Edit Poly modifier.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select objects with high polygon counts

The best way to reduce the size of your model—while maintaining visual fidelity—is to find the objects that have the highest polygon count and reduce them the most. Objects such as screws and grills can have thousands of polygons that are rarely seen.

Select the Name button to open the Select from Scene window.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select Customize > Configure Columns.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Drag Faces next to Name to activate the column.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select the Faces tab a few times so that your objects are now sorted from the highest face count to the lowest.

You can also search at the top of the Select from Scene menu. If your model has lots of fillets, try searching for those. Fillets use lots of polygons and can be reduced without affecting the overall visual fidelity of the model.

Select the objects that have the highest face counts, and then select OK.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

You now have selected the objects with the highest polygon counts. For the example model, about 123,000 of the 195,000 total polygons exist in five objects. The next section in this topic shows how to reduce the polygon count of these objects.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Reduce the polygon count

Open the Modifier List located on the right side of the viewport.
you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select ProOptimizer from the list.

Select Calculate to unlock the Optimization Level value adjustments. Try different values for Vertex % that range from 10% through 30% until you find the highest level of reduction that still maintains a visual fidelity that meets your standards.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

On the Edit menu, select Select Invert, and then add a ProOptimizer to the rest of your model. Follow the same steps as you did before, but don’t go as low as 10% through 30%. Reduce these other objects until you reach a polygon count that matches the recommended performance targets for your specific use case and still provides good visual fidelity.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

You can be as granular with what you reduce as you like. If you want specific parts of your model to have higher fidelity, select them and raise the percentage value to meet your needs. Try different techniques until you find one that works best for you.

Work with curved surfaces

When curved surfaces are present on 3D models, they might appear faceted. You can soften the appearance of these surfaces by using Smooth.

On the Edit menu, select Select All to select all 3D models in the scene.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

In the Modifier List, select Smooth.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Under Parameters, select the Auto Smooth check box, and then adjust the Threshold value until the faceted surfaces appear smooth. The default threshold is 30.0, which is usually pretty good.

You can also apply the Smooth modifier to individual 3D models if they each require a different threshold.

At this point, your model might be optimized enough for use in mixed reality. If you think it will work fine in this form, you can skip to exporting your model as a GLB file. If the model is still too complex and has lots of materials, go to the next section.

Set up materials

Not all CAD materials are compatible with real-time apps, so they must be converted first. In this section, we’ll change the materials to a GLB-friendly material type called Physical Material. This material is very flexible and is compatible with mixed-reality technology.

If your 3D model has 10 or more materials, performance might be an issue. To fix this, skip to Bake textures, later in this tutorial.

On the Rendering menu, select Scene Converter.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

In the Scene Converter dialog box, expand Materials, and then select Standard Material to Physical Material.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select Convert Scene.

Add or modify existing materials

In cases where you want fine control over materials, you can apply and change material characteristics such as color and reflection.

On the Rendering menu, select Material Editor > Compact Material Editor. This gives you control over how the materials will look.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

The Material Editor window includes blank material slots that appear as grey spheres. To load a slot for inspection, select the eye dropper, and then select the 3D model you want to look at.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

The important parameters to look at are Base Color and Reflections. Reflections is controlled by the Metalness and Roughness values—the surface finish of the material.

To apply a material to another 3D model, drag the active material ball on top of the 3D model you want to change.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

To inspect another material, either use the eyedropper again to overwrite the current material slot, or select a new slot to easily switch back and forth between materials.

Bake textures

If there are more than ten materials on the 3D model, combining them into a single material can increase performance. You can do this by «baking» material colors into a single image map. This is optional, but it’s a good idea if you find that you experience performance issues when viewing your 3D model. The goal is to have one object with the colors of the original 3D model, and another that represents the combined 3D models to bake to.

Prepare the 3D model

Choose a single object from your model hierarchy, rename it to Original and add an Edit Poly modifier to it.

Go to the object selection.

Attach all the 3D models by selecting one object and adding another Edit Poly modifier to it. It doesn’t matter which 3D model you select.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Under the Tool menu, select the button to the right of the Attach button. This button shows the available models in the scene that you can combine together.

Select all the 3D models in the attach list, and then select Add.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

When prompted, select Match Material IDs to Material, and then select OK.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

All the individual meshes are now combined into one.

Rename the mesh Original or something similar. Going forward in this tutorial, we’ll refer to this mesh as the original mesh.

Unwrap UVs

Unwrap the duplicate 3D model by selecting and applying the Unwrap UVW modifier from the Modifier List for your original mesh. Select Polygon in the drop-down list, to edit the UV faces.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Under Edit UVs, select Open UV Editor.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

In the Edit UVWs window, select Mapping > Flatten Mapping.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

In the option box that appears, give the UVs some padding by setting Spacing to 0.003, select the check box for By Material IDs, and then select OK.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Create a copy of the original mesh

Now that the original mesh has been prepared, you need to create a copy of it to bake the texture to.

To clone the 3D model, select it, and then select Edit > Clone.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select Copy, and then rename the object so that you know it’s the cloned object.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Bake texture onto the cloned mesh

Select the cloned mesh (the one you want to bake the texture onto).

On the Rendering menu, select Render To Texture.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Set up the Render to Texture menu in the following ways:

a. Under Output, set Path to the location where the map will bake. You can leave the default setting if you don’t have a specific destination in mind.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

b. Change the Render Settings to 3dsmax.scanline.no.advanced.lighting.high.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

c. When you’re prompted to Select Preset Categories, leave the entries all highlighted, and then select Load.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

d. Under Projection Mapping, do the following:

i. Select the Enabled check box, select Pick, select the original source 3D models you want to bake the color from, and then select Add.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

ii. Select the Options button next to the Pick button, and then in the Method section, select the UV Match option, clear the Use Cage check box, and close the window.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

d. Under Mapping Coordinates, select the Use Existing Channel option, and then set the channel to 1.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

e. Under Output, select Add, select DiffuseMap, and then select Add Elements.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

f. Select the three dots next to File Name and Type, and then select .png.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

g. In the pop-up menu, select the RGB 24 bit option, clear the Alpha channel check box, and then select OK.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

h. In the Target Map Slot field, select Diffuse Color.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

i. Select the Use Automatic Map Size check box.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

j. Under Automatic Map Size, select the Nearest power of 2 check box.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

k. After everything is set correctly, select Render to bake the diffuse color map. A preview window might appear, but the final map is automatically saved to the output location.

The full group of settings for the Rendering menu looks like this:

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Apply the texture

Select Rendering > Material Editor > Compact Material Editor to open the Compact Material Editor.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Set up a new material slot in the material editor.

Select one of the gray spheres and drag it to the unwrapped 3D model. At this point, the model will appear gray because it has just one material on it.

Select the Standard button to open Material/Map Browser.

Select Materials > General > Physical Material.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Set the Roughness value to 0.1 and the Metalness value to 0.9.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

When prompted to Select Bitmap Image File, select the texture you created earlier.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

To view the new texture on the model, in the viewport, go to: User Defined > Materials > Shaded Materials with Maps.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Hide the original 3D model so you can see the optimized 3D model with its texture.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Export the 3D model

Select the cloned model.

On the Babylon menu, select Babylon File Exporter.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Make sure glb is selected under Output format, and then select the Export only selected check box so all necessary or selected 3D models are exported.

you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть фото you must have valid objects selected 3d max что делать. Смотреть картинку you must have valid objects selected 3d max что делать. Картинка про you must have valid objects selected 3d max что делать. Фото you must have valid objects selected 3d max что делать

Select Export.

View a 3D model in Dynamics 365 Guides or Power Apps

After you’ve prepared a 3D model, use the following links to learn more about using the model in Dynamics 365 Guides or Power Apps:

More information

Several screenshots in this document were taken from the Autodesk 3ds Max software program in order to provide clear instructions on how to use Autodesk’s software. Learn more about Autodesk.

You can find more information about these products here:

Microsoft Corporation is not responsible for, and expressly disclaims all liability for damages of any kind arising out of the use of Autodesk 3ds Max, or reliance on these instructions. This document is created only to provide general information to our customers and does not take into consideration any individualized business plans or specifications.

The use in this document of trademarked names and images is strictly for informative and descriptive purposes, and no commercial claim to their use, or suggestion of sponsorship or endorsement, is made by Microsoft.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *